Zákon nezákon,vyhláška nevyhláška

17.05.2012 15:19

 

Vážení a milí,

protože reakce ze strany vedení města na mé články v Týneckých listech zabíhaly do nedůstojné osobní roviny a odváděly tím mimo jiné pozornost od řešení skutečného problému, rozhodla jsem se ,že využiji  možnosti s Vámi komunikovat na stránkách Klekánice.

Myslím si, že je celá řada skutečností, které se dějí v našem městě a které si zasloužíte vědět. Přitom možná většina z Vás má o nich pouze kusé, neúplné anebo přímo zkreslené informace. A tak mi dovolte, abych Vás  na těchto stránkách seznámila se skutečnostmi, které považuji za důležité a hlavně - ke kterým si každý z Vás na podkladě širokého spektra informací má právo učinit vlastní názor.

Chceme se pokusit seznámit Vás s aktuálním děním našeho města a zkusit si něco říci o tom, jak vedení našeho města udělalo konkurz na funkci ředitelky školní jídelny. A pohádka nebo příběh či spíš tvrdá realita, chcete-li, začíná…

Proč byl konkurz vyhlášen? Po pravdě já nevím. Když jsem se na zastupitelstvu ptala,bylo mi řečeno, že tak nařizuje zákon, aby ředitelé  našich školských zařízení prošli konkurzem. Když jsem se ptala, proč se to netýká tedy i základní a mateřské školy, bylo mi řečeno, že tam to není třeba. Paní ředitelka školní jídelny prý chce jít do důchodu. Na to jsem opáčila, že jsem s ní mluvila včera a ona mi řekla, že do důchodu nechce. Pan starosta mi řekl, že ale konkurz stejně bude. Tak tedy byl.

Totiž on měl být 19.4.2012, ale protože jaksi nebyla jmenována konkurzní komise pro hodnocení uchazečů, byl termín posunut na 23.5.2012. Jednotliví členové komise totiž podle zákona musí být jmenováni alespoň 30 dní před termínem konkurzu.Vzhledem k tomu, že členové komise dostali jmenování 24.4.2012 a konkurz byl 23.5.2012, tak to těch 30 předem dní stejně nebylo.

A tak byl  23.5 2012 konkurz. Sešli se uchazeči a členové komise a někteří z nich dostali na papíře napsané otázky, na co se mají uchazečů ptát. A tak se podle toho ptali.

A bylo po konkurzu a 4 z 6 uchazečů podali stížnost na jeho průběh, neboť jim celá věc připadala jaksi podivná. A protože se na mě obrátili, tak jsem si vyžádala všechny podklady k této věci včetně zápisu z jednání, celé jsem to pročetla a pak už jsem se jen divila a žasla a…..Zkrátím to.

Konkurzní řízení pro výkon funkce v tomto případě ředitele /ky/ školní jídelny musí probíhat podle vyhlášky č 54/2005 Sb. Konkurzní řízení, které dne 23.5.2012 na tuto funkci proběhlo, porušilo dle zápisu tuto legislativní normu v 6 bodech.

§1,odst 2: ….funkci tajemníka vykonává zaměstnanec zřizovatele.Tajemník není členem komise.

V tomto případě se funkce tajemníka vůbec nezřídila, tuto funkci si přivlastnila paní místostarostka, která ovšem byla členkou komise, což nelze.

§1 odst 3:…pokud člen komise přestane svou funkci vykonávat, zřizovatel jej odvolá a jmenuje jiného.

V tomto případě se tak nestalo, neboť pan Roubal nebyl nahrazen.

§2 odst 3,písm b:…v komisi je jeden člen určený ředitelem KÚ.

V tomto případě nebyl .

§2 odst 3:…v komisi je 1 člen jako zástupce školské rady.

V tomto případě nebyl.

§5 odst6:…. Uchazeči jsou vyrozuměni též písemnou formou a to do 7 dnů po vyhlášení výsledku.

Tato doba nebyla u všech uchazečů dodržena.

§6 odst 1: o průběhu konkurzu tajemník vyhotoví zápis, který….

Tajemník nebyl tudíž jej nemohl zhotovit, ale zhostila se toho jistě s vervou paní místostarostka.

Tak mi řekněte, co s tím. Zákon nezákon,vyhláška nevyhláška, bylo rozhodnuto. Nejvíce bodového ohodnocení od členů komise dostal uchazeč, který jak řekl pan starosta „byl úplně nejlepší“.Tedy opět mi nezbylo než se podivit, neboť dle mých informací vítězný uchazeč na rozdíl od těch ostatních ve školní jídelně či kuchyni přes svou dlouhou profesní dráhu nikdy nepracoval, v naší školní kuchyni se nebyl ani podívat a o činnosti jednotlivých zaměstnanců a obsluhy konvektomatu se dovídá až teď.

A pojďme dále. Rada města na svém jednání dne 26.5.2012  jednomyslně odsouhlasila jmenování vítěze konkurzu ředitelkou školní jídelny  přesto, že uspěli kandidáti všichni a mohla tedy vybrat kohokoliv. A že nastoupí hned 1.6.2012. Jenomže v té době byla ještě ředitelkou paní Beranová, takže jsme měli ředitelky dvě. A to ještě v té době absolventi konkurzu ani nevěděli, jak vlastně dopadli. Takový spěch.

Opět mi nezbylo než se divit. Logické by bylo ukončit školní rok ve stávající personální sestavě a od začátku příštího školního roku začít pod novým vedením

/kuchařky začínají vždy v srpnu/.Takhle město platí 1 sílu zbytečně 2 měsíce navíc.

Volala jsem pana starostu a vznesla námitky na průběh konkurzního řízení. Prý je ale všechno v pořádku. I ptala jsem se, proč rada neupřednostnila ve výběru jiného uchazeče, když uspěli všichni. Odpověď pana starosty:…“my/tj. rada města ve složení p.Peša,p.Bursová,p.Žďárská,p.Kadrnožka,p.Kašpárek / jsme nechtěli místního, ale nejlepšího“…. mi vyrazila dech.Tvrdit  o někom, že je nejlepší na podkladě konkurzu, který neproběhl dle zákona, kdy členové komise dostanou předem napsané otázky, na co se mají jednotlivých uchazečů ptát, považuji za absurdní. A to, že lidé ve vedení města nestojí za svými místními lidmi, kteří si je zvolili a nepodporují je, považuji za ukázku toho, jak naši představitelé chápou svoji pozici. Nejsou ve funkci pro město, ale město pro ně.

A dnes jsem měla možnost si přečíst písemnou práci  vítěze konkurzního řízení.Tuto písemnou práci měl zpracovat každý uchazeč a představit v ní svoji vizi budoucího fungování školní jídelny.

A tak čtu a pořád co mi to připomíná…přece takhle nějak funguje Eurest či Scholarest.Ten Scholarest, který tak chválí paní místostarostka , i když stále říká, že vlastně o něm vůbec není řeč.

Příběh ještě nekončí, finále bude na zastupitelstvu dne 11.5.2011 v 16.hod .I když jsem pana starostu žádala,aby tento bod zařadil do jednání, odmítl to. Nicméně pod jednacím bodem č.5-diskuse občanů se  na to všechno budu ptát jako občan.

Ale prosím Vás, napište mi, co si o tom myslíte Vy.Váš názor je pro mě rozhodující. Já už děti ve škole nemám a mít nebudu.A věřte, že s radostí Vám tyto informace také nesděluji.

Pakliže máte ještě chuť,tak se přístě zase sejdeme nad dalším společným tématem. Co by Vás zajímalo? Co třeba veřejná zeleň?

Hezký den a ještě hezčí víkend 

A.Čečilová